Rahudman: Jadikan Mahajaya Kapal Induk

  • Bagikan
Rahudman: Jadikan Mahajaya Kapal Induk
Pengurus Pusat Persadaan Mahajaya foto bersama usai Raker di Hotel Madani.(Ist)

MEDAN (Waspada): Ketua Dewan Pertimbangan Parsadaan Marga Harahap Sejagat Raya (Mahajaya) Drs. H. Rahudman Harahap, MM mengatakan rapat kerja Pengurus Pusat Persadaan Mahajaya harus bisa berfungsi seperti kapal induk.

“Ya kapal besar yang bisa menolong kapal-kapal kecil biar bisa hidup lebih jauh berlayar, kuat menghadapi tantangan ke depan. Jangan hanya nama saja, tapi buatlah program biar lebih hebat dari persatuan yang lain,” kata H.Rahudman Harahap dalam kata sambutannya pada Raker PP Mahajaya di Medan, akhir bulan lalu.

Hadir dalam Raker-I PP Mahajaya di Hotel Madani kemarin sejumlah tokoh seperti Ketua Dewan Pembina H. Syarbaini Harahap, Ketua Pengadilan Tinggi Sumut yang juga Ketua Dewan Pengawas Dr. H. Panusunan Harahap, SH, MHum, Ketua Dewan Pertimbangan Drs. H. Rahudman Harahap, MM, mantan Rektor UIN Sumut Ketua Dewan Pakar Prof. H. Syahrin Harahap, Ketum Dr. H. Baharuddin Harahap, SAg, MPd, Sekjen Ahmadan Harahap, SAg, MSP dan seluruh Pengurus Pusat Mahajaya.

Raker perdana ini menghasilkan beberapa hal penting berupa program jangka pendek, jangka menengah dan jangka panjang dari masing masing bidang sesuai arahan dari ketua dewan pembina, dewan pertimbangan, dewan pengawas dan dewan pakar.(m03)

  • Bagikan